FANDOM

Pierwsza Wojna (aka. Wielka Wojna) - Pierwszy konflikt w historii Panteonu.

Wybuchł 125 lat po powstaniu świata teraźniejszego oraz Chuani.
Myszolow imagelarge.jpg

Król myszołowów który dowiedział się o klęsce.

Frakcje i Siły MilitarneEdytuj

Planeta Armia NP Armia PK Koszt Straty Wynik Zysk
Quachodron 250.000 200.00 1.500.000 q 500.000 q Wyg. 200.000 q
Na'palm 400.000 235.030 1.850.000 q 500.010 q

Wyg.

750.000 q
Cyrria 150.300 45.000

2.000.800 q

3.000.000 q Zruj. 1.000 q
Luna 100.000 95.000 500.000 q 100.000 q Wyg. 23.000 q
Myszołowy 1.000.000 2.000 12.000.000 q 4.000.000 q Klęsk. 25 q
Chomiki 2.000 500 450.000 q 600.000 q Zruj. 2.000 q

HistoriaEdytuj

WprowadzenieEdytuj

Wojna zaczeła się 15 lat po wypluciu myszołowów przez kosmos który był pełen ciemnej energii. Myszołowy chciały zniszczyć wszystko co żyję, a za swoją bazę objeły planetę Sar Mer.

Agresywne ruchyEdytuj

Myszołowy zaczeły wykonywać agresywne ruchy w stronę Panteonu, łupiąc karawany z Na'palmu zmierzające do Cyrri. Cyrus wysłał wojska aby spacyfikowały jedną z fortec na Sar Merze. Wojna się rozpoczęła.

Czas MłotaEdytuj

Słysząc o konflikcie Quachodron i Na'palm dokonali inwazji na głowne ośrodki wojskowe Cyrusa i Myszołowów aby zakończyć konflikt. Jednak Myszołowy potraktowały to jako pomoc dla Cyrusa i dokonały ataku na Na'palm przy okazji wspierając Spam - Land .

Cyrus zaś dołączył do Panteonu i wspólnymi siłami koalicja odparła Myszołowy z Na'palmu.

Tak oto Myszołowy zyskały kolejnych wrogów. 1:0 dla Panteonu

Sojusze i kolejni wrogowieEdytuj

Myszołowy zyskały przyjaciół wśród Chomików, wojowniczego ludu toczącego wojnę z Na'palmem.

Po jakimś czasie wydawało się ,że bedzie to wojna bez zwyciężców ,do czasu kiedy Chomiki zaatakowały Lunę.

Wojska Rózi przyłączyły się do wojny i wwspierane przez na'palm zmiażdżyły Chomiki pod Spam - landem.

Jednak Cyrria już prawie nie mogła się utrzymać i zaczeła powoli przegrywać. 2:3 dla Agresorów.

Upadek CyrriEdytuj

Po 2 miesiącach oblężenia Cyrria upadła. Zostawiając Rózie walcząca z Chomikami , Chuania i Lucek razem z wojskami wyruszyli odbić Cyrrię z rąk agressorów.

Myszołowy zostały wyparte z Cyrri po roku, ale i tak nie zmieniało to faktu, że wojska Cyrusa są w rozsypce. 5:4 dla Panteonu

Ostateczna BitwaEdytuj

Dwa lata po odbicu Cyrri zjednoczone wojska Panteonu i niedobitki z Cyrri wyruszyły na Sar Mere - główną planetę Myszołowów. Najpierw wojska wytłukły wszytko dookoła stolicy ,a później doszło do epickiego starcia wewnątrz miasta. Ówczesny kronikarz opisał to tak.

"Bitwy toczyły się na ulicach, a żołnierzami byli mieszkańcy."

Po długim oblężeniu miasto upadło, a wojna została zakończona.

Przedsionek Drugiej WojnyEdytuj

Po oblężeniu Sar Mery król Myszołowów zaginął ,a Cyrrus zajął się odbudowaniem planety. Jego planeta została dość szybko odbudowana. Takie tempo zdziwiło Chuanię i wysłała szpiegów na planetę Cyrrusa.

Świadkowie mówili coś o tysiącach skrzydeł pokrywających niebo i o szkieletach świnek morskich pracujących przy budowie.

Konsekwencje wojnyEdytuj

Po wojnie większość państw była zdruzgotana co doporwadziło do kryzysu pięcioletniego. Myszołowy zostały zniewolone i do dziś służą jako pracownicy w całej galaktyce. Chomiki jakimś cudem obroniły 1km swojego starego 500km królestwa więc one nadal żyją.

CiekawostkiEdytuj

  • Do dzisiaj nikt nie wie co się stało z królem Myszołowów.
  • Po wojnie Cyrrus oszalał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki