FANDOM

Na'palm to jeden z najpotężniejszych, a zarazem pierwszych państw liczące sobie około 3000 lat. Państwo to znajduję się na planecie Na'palm, a ustrój polityczny to demokracja (od ok 50 lat). Wcześniej krajem rządziła monarchia.

UstrójEdytuj

Ustrój w Na'palmie to oficjalnie demokracja multi - partyjna. Kadencja rządu i cesarzowej trwa 5 lat Na'palmskich
NapalmPolitics.png

Jak politycznie zmieniał się Na'palm.

((Czyli długość 5 lat w prawdziwy czasie upływająca w jeden rok)). Po wyborach w dniu 20 kwietnia 3012 roku Kalendarza Panteońskiego parlament został podzielony tak (Procenty dzięki DiggerManowi aka Fireho):

Premierem oficjalnie został Echos , Cesarzową została Chuania , a Marszałkiem Parlamentu został Lolosławakka Lol.

Omówienie obrazka powyżej:

  • One - Sam początek ((2008 koniec)) kiedy wszystkie ideie były młode, a państwo rządzone przez samą Chuanię która miała status boga miało prawie nieograniczoną władzę. Monarchia.
  • Two - Początek Złotego Wieku ((2009 początek)) czyli nieograniczonej władzy Chuani, ale nie całego państwa. Nikt wtedy nie zwracał uwagi na politykę gdyż krajem rządziła monarchia i był on w stanie wojny z Cyrią.
  • Three - Dalsza samowolka Chuani ((2009 środek)), ale więcej ludzi zakładało własny biznes. Dalej stan wojny z Cyrią i brak demokracji.
  • Four - Punkt kuliminacyjny Złotego Wieku i zalążki demokracji (( koniec 2009/2010 )) , koniec wojny z Cyrią. Kraj w szczycie swoich możliwości oraz szczyt władzy Chuani min. Egzekucja Prince of Persia, Era Questów , Zimna Wojna z Fireh.
  • Five - Początek demokracji ((2011)) i spadek Autorytarności gdyż nastąpił koniec Ery Questów. Powoli zaczyna się Cyber Renesans i kończy się Zimna Wojna.
  • Six - Demokracja ((2011)) i wygrana Technokratów w wyborach. Technologia rozwija się jak szalona, a kapitalizm bez ograniczeń się zaczyna.
  • Seven - Demokracja na maxa ((koniec 2011 i początek 2012)), Technokraci po raz drugi zwyciężają tym razem wraz z PED. Rynek jest kompletnie wolny, a pomoc społeczna niska.
  • Eight - Rewolucja w polityce ((2012)), władze przejmują Socjaldemokraci i od razu zajmują się pomocą społeczną i ograniczają bogaczy oraz armię.

Ugrupowania i ich ideologieEdytuj

W parlamencie Na'palmskim istnieje 8 największych ugrupowań, a w Izbie parlamentu zasiada 6 z nich. Oto one:

  • Socjaldemokraci - Liberalno Lewicowa partia która aktualnie jest u władzy, jej lider to Echos. Jej głównym aspektem jest pomaganie ludziom i zaprowadzić pomiędzy nimi równość. Ich taktyka to między innymi klasyfikacja obywateli na 5 klas ze względu na stan finansów (Bardzo Biedni, Biedni, Klasa Średnia, Bogaci, Bardzo Bogaci) i dopasowanie dotacji dla rodzin, płaconych podatków i cen w państwowych sklepach według klasy. Np: Bardzo biedny dostaję 1000 quików, a Bogaty dostaję 50.
  • Technokraci - Partia która była przy władzy przez dłuuugi okres czasu. Przez ten czas zmieniali oni swoją ideologie od Autorytarnej Prawicy do Centroprawicowej Lekko Liberalnej Parti. Lider to Chuania i przez okres rządów partia ta inwestowała dużo w zbrojenia, prestiż i technologie państwa przez co Na'palm stał się największą potęga militarną w Panteonie.
  • PED - Centrolewicowa partia która skupia się na dotacji dla rodzin w celu zalania świata młodymi świnkami morskimi. Jest jedną z najstarszych partii w parlamencie i prawie zawsze była w opozycji chociaż nie sprzeciwiała się rządowi tak bardzo jak WiA. Aktualny lider to Władza Dziwnych Pań i nie zmieniał się on od powstania partii.
  • WiA - Anarchistyczna partia na początku swojego istnienia traktowana jako żart. Teraz Na'palm traktuję ją jako poważną partię która jest najbardziej liberalna z możliwych. Wierzy we właśność prywatną, brak rządu i zasadę Every Man for Himself . Lider to Lolosławakka Lol i partia ta aktualnie znajduję się w rządzie za sprawą koalicji z Socjaldemokracją.
  • NJN - Nacjonalistyczna partia skręcająca ku faszyzmowi z byłym ministrem spraw wewnętrznych w roli lidera. Tęskni ona za starą dobrą monarchią i czasach kiedy autorytetu władcy nie można było kwestionować. Twierdzi ,że nie należy zmniejszać wojska i za czasów kiedy jeszcze nie była faszystowka miała tworzyć koalicję z Technokratami ale przez kultystów nigdy do tego nie doszło.
  • Ład - Religijna partia wierząca w to ,że Tytani to bóstwa i nie należy się im przeciwstawiać. W przeszłości współpracowali z Kultystami i Skurwielem ale po wyborach przestali. Ich ideologia to autorytarna prawica i teokracja.
  • Cyber Renesans - Liberalno prawicowa partia popierająca kapitalizm i prywatną własność. Przez krótki czas miała bardzo wielkie wpływy ,ale wybory je zakończyły. Partia ta podobnie jak Technokraci popiera technologię i wnosi wielki wkład to laboratoriów. Ich lider to ciekawy ex - filozof Dziabokrates.

HistoriaEdytuj

W Na'palmie demokracja jest stosunkowo młody gdyż przez dużo czasu krajem rządziła monarchia z Chuanią na czele. Okres ten można nazwać Złotym Wiekiem lub Starymi Dobrymi Czasami. Poniżej znajdziecie tabelkę przestawiającą wyniki wyborów z ostatnich lat.

Rocznik Rząd Cesarz/owa Premier
2893 - 2902 Brak Chuania Brak
2902 - 2982 Technokraci Chuania Brak
2982 - 2992 Technokraci Chuania Zeratul
2992 - 3012 Techokraci i PED Chuania L. Dziw
3012 - Teraz Socjaldemokraci i WiA Chuania Echos

MieszkańcyEdytuj

PolitykaEdytuj

HistoriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki